Kaj storiti, če vaš pes poje kokain? Raziskave o preprečevanju zastrupitve z drogami pri hišnih ljubljenčkih
Čivava, ki so jo po zaužitju kokaina odpeljali v veterinarsko kliniko z življenjsko nevarno srčno aritmijo, je poudarila nujnost novega veterinarskega izziva: nenamerne uporabe drog pri hišnih ljubljenčkih. V študiji primera, objavljeni 18. avgusta 2025 v reviji Frontiers in Veterinary Science (DOI: 10.3389/fvets.2025.1622850), dr. Jake Johnson z Državne univerze Severne Karoline opisuje simptome, diagnozo in preprečevanje zastrupitve s kokainom pri psih. Raziskava poudarja potrebo po izobraževanju lastnikov hišnih ljubljenčkov, da bi preprečili takšne nesreče. Nenavaden primer: Čivava s srčnim blokom. Dveletna čivava je bila pripeljana v urgentno kliniko v Severni Karolini, potem ko je bila videti letargična in neodzivna, z visečim jezikom in brez odziva na zvoke. Klinični pregledi so pokazali močno upočasnjen srčni utrip in srčne aritmije, vključno z atrioventrikularnim blokom prve in visoke stopnje druge stopnje. Test drog v urinu je potrdil kokain kot vzrok, kar je bilo kasneje potrjeno z laboratorijskim testom. Presenetljivo si je opomogel ...




